Met de toevoeging van drie nieuwe bestemmingen, Béjaïa, Sétif en Tlemcen, naast de twee bestemmingen die de maatschappij al bedient (Algiers en Oran), zal ASL Airlines France deze zomer vijf routes bedienen vanuit de Luchthaven van Rijsel.

ASL Airlines France is de enige Franse luchtvaartmaatschappij die vluchten richting Algerije aanbiedt vanuit de Luchthaven van Rijsel. De versterking van haar aanwezigheid op de Algerijnse markt biedt passagiers uit Rijsel en omstreken nieuwe reismogelijkheden.

"We zijn verheugd dat we de samenwerking met het team van de Luchthaven van Rijsel op de vorige routes naar Algiers en Oran kunnen voortzetten. We zijn ervan overtuigd dat deze vruchtbare samenwerking onze passagiers een unieke reiservaring zal bieden naar de 5 Algerijnse bestemmingen die we bedienen vanaf Lille Airport," zegt Jonathan Raimbault, commercieel en programma directeur van ASL Airlines France.
Magali Huchette, Algemeen Directeur van de Luchthaven van Rijsel: "We zijn verheugd dat ASL Airlines France haar ontwikkeling op Rijsel voortzet en haar diensten naar Algerije aanzienlijk versterkt. Met vijf bestemmingen vanaf onze luchthaven bieden we een gediversifieerde en kwaliteitsvolle service die past in een langetermijnaanpak. In naam van alle teams op de luchthaven wens ik ASL Airlines France veel succes.”

De eerste vlucht naar Bejaïa steeg vandaag om 13:55 op vanuit Rijsel en landde om 15:25 op zijn bestemming. De eerste vluchten naar Tlemcen en Sétif worden uitgevoerd op respectievelijk 28 en 30 juni. De vluchten worden uitgevoerd met Boeing 737-300, -700 en -800 vliegtuigen (147 en 186 stoelen).

• Tot 30 oktober 2023 verzorgt ASL Airlines France lijnvluchten vanuit Rijsel:
  • Algiers: 3 vluchten per week (dinsdag, donderdag en zondag)
  • Oran: 2 vluchten per week (dinsdag en donderdag)
  • Béjaïa: 2 vluchten per week (maandag en woensdag in juli en augustus, dan maandag en donderdag voor de rest van het seizoen)
  • Tlemcen: 1 vlucht per week (woensdag)
  • Sétif: 1 vlucht per week (vrijdag)

Sinds januari 2023 biedt ASL Airlines France tevens nieuwe voordelige tarieven:

• een ‘jongeren’-aanbod voor jongeren van 12 tot 26 jaar. Dit is een aanvulling op het kinderaanbod voor kinderen van 2 tot 12 jaar,
  • een ‘senior’ tariefvoordeel voor passagiers vanaf 60 jaar,
  • een ‘retour’ combinatietarief voor alle passagiers vanaf het zomerseizoen.

Over ASL Airlines France

ASL Airlines France is een Franse luchtvaartmaatschappij die al meer dan 20 jaar passagiersvluchten verzorgt voor toonaangevende Franse en Europese touroperators. Het bedrijf exploiteert ook een netwerk van lijnvluchten vanuit Frankrijk, waardoor het individuele klanten een kwaliteitsservice kan bieden tegen aantrekkelijke tarieven. Het bedrijf verzorgt ook passagiersvluchten op verzoek: VIP-vluchten, incentivevluchten en bedrijfspendeldiensten.

Bezoek de website: www.aslairlines.fr - Volg ASL Airlines France: Facebook / Twitter / Instagram / LinkedIn

ASL Airlines France maakt deel uit van de internationale ASL Aviation Holdings groep, een wereldwijde luchtvaartdienstengroep met vier luchtvaartmaatschappijen in Europa. ASL is ook eigenaar van een geassocieerde luchtvaartmaatschappij, FlySafair, in Zuid-Afrika, evenals joint venture maatschappijen K-Mile Asia in Thailand en Quikjet Airlines in India. De groep omvat ook verschillende leasing entiteiten. In april kondigde ASL de overname aan van Pionair Australia, dat de achtste luchtvaartmaatschappij wordt in de ASL Groep en zal worden omgedoopt tot ASL Airlines Australia.

ASL Aviation Holdings heeft een vloot van 150 vliegtuigen, gaande van de ATR 42 tot de Boeing 747, en stelt wereldwijd 2.500 mensen tewerk van 51 verschillende nationaliteiten.

20230626 - Luchthaven van Rijsel - ASL Airlines France lanceert 3 nieuwe bestemmingen vanaf de Luchthaven van Rijsel.pdf

Persberichten in je mailbox

Over Aéroport de Lille