Air Arabia lanceert op 21 juni een verbinding tussen Lille en Oujda (Marokko)

Deze woensdag 21 juni staat in teken van de komst van een nieuwe luchtvaartmaatschappij op de tarmac van de Luchthaven van Rijsel. Inderdaad, Air Arabia start vandaag en zal operatief zijn tot 6 september met één vlucht per week tussen de steden van Rijsel en Oujda. De komst van Air Arabia in Rijsel is de concretisering van een vruchtbare dialoog tussen het bedrijf en de luchthaven, met als resultaat een directe verbinding die voldoet aan de verwachtingen van vakantiegangers en toeristen. De vluchten, uitgevoerd met een Airbus A320 van de nieuwste generatie en met een capaciteit van 174 stoelen, kunnen geboekt worden op www.airarabia.com.

Magali Huchette, General Manager van de luchthaven, verkondigt: “We zijn verheugd met dit uitstekende nieuws voor de Luchthaven van Rijsel. De verbinding tussen Rijsel en Oujda beantwoordt aan onze ontwikkelingsdoelstellingen in dienst van het grondgebied van Hauts de France en zijn bevolking. We zijn blij met deze eerste stap met Air Arabia en hopen dat deze verbinding nog meer deuren zal openzetten”.

Over Air Arabia Marokko:

Air Arabia Marokko is lid van de Air Arabia-groep. Air Arabia Marokko, gevestigd in Casablanca, is de eerste goedkope luchtvaartmaatschappij (LCC) in Marokko. De luchtvaartmaatschappij, opgericht in april 2009, gebruikt een vloot van Airbus A320 met 174 stoelen. Het prioriseert hoofdzakelijk het comfort van zijn passagiers, de betrouwbaarheid van zijn vliegtuigen en de prijs-kwaliteitverhouding van zijn diensten. Met deze nieuwe route vertrekkende vanuit Rijsel zal Air Arabia nu vanuit negen Franse steden opereren.

20230621 - Luchthaven van Rijsel - Air Arabia Oujda-Rijsel.pdf

Chloé Saucin